در حوزه سئو ، سوشال سیگنالبه نوعی از سئو خارجی محسوب می شود که بر رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تاثیرگذار هستند. به زبان ساده سوشال سیگنالشامل تعداد لایک ها، اشتراک گذاری ها، نظرات و بازتاب عمومی دیگر کاربران در شبکه های اجتماعی در مورد یک صفحه وب می باشد. در این مقاله، سیگنال اجتماعی را مورد بحث قرار می دهیم، اهمیت آن را بررسی میکنیم و در نهایت چگونگی افزایش سیگنال های اجتماعی خود را از پلتفرم های رسانه های مختلف کشف می کنیم. اگر به دنبال بهبود حضور کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی و ارتقای رتبه وب سایت خود در گوگل هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
شرکت دیجیتال مارکتینگ اوین سئوارائه دهنده انواع خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگو سئو سایت با ضمانت متخصصین مجرب و حرفه ای خود می باشد. برای دریافت مشاوره رایگان سئوکافیست با کارشناسان ما به شماره ۰۲۱۷۷۸۱۵۹۷۶ تماس بگیرید.
سوشال سیگنال چیست ؟
سوشال سیگنالبه فعالیت های مختلف انسان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و موارد دیگر اشاره دارد که بر رتبهبندی ارگانیک صفحات وب، مشابه بک لینکها، تأثیر میگذارند. این فعالیت ها عبارتند از:
- تعداد کل دفعاتی که یک صفحه وب به اشتراک گذاشته می شود.
- لایک و دیس لایک
- بازدیدهای کلی تولید شده از رسانه های اجتماعی (که توسط موتورهای جستجو شناسایی شده است).
- تعداد کامنت ها یا vote (رای) های دریافت شده در مورد پست ها.
- تعداد دفعاتی که یک پست با سئو بهینه یا پین می شود.
- و بیشتر
همه این فعالیت ها به طور جمعی دید یک صفحه را افزایش می دهند و در نهایت منجر به محبوبیت بیشتر محتوای آن در بین کاربران رسانه های اجتماعی میشوند.
تاثیر سوشال سیگنال بر وب سایت شما
پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای افزایش رضایت کاربران به طور مداوم در حال تغییر هستند. برای دستیابی به موفقیت در این شبکه ها، توسعه یک استراتژی قوی ضروری است. جالب است بدانید که سوشال سیگنالیکی از ۲۰۰ شاخص سئو محسوب می شوند و یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود رتبه شما در موتور های جستجو هستند. آنها ارزشی مشابه بک لینک ها دارند. بنابراین، چه چیزی می توانیم از سیگنال های اجتماعی انتظار داشته باشیم، و چگونه آنها روی وب سایت شما تأثیر می گذارند؟
جلب اعتماد مخاطب
برند ها از طریق تجربیات شخصی سازی شده، حس اعتماد را در بین مشتریان خود ایجاد می کنند. طبیعی است که کاربری که از طریق جستجوی گوگل وارد سایت شما می شود، بلافاصله به یک مشتری بالقوه تبدیل نمی شود. با این حال، اگر برند شما در طول زمان از طریق رسانه های اجتماعی اعتماد ایجاد کرده باشد، این انتقال بسیار آسان تر می شود.
تبدیل مشتریان قدیمی به مشتریان جدید
هنگامی که ارزش برند خود را در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی تثبیت کردید و اعتماد مشتریان را جلب کردید، فروش مجدد محصولات به یک فرآیند ساده تبدیل می شود. در این سناریو، مشتریان قدیمی شما می توانند به مشتریان جدید تبدیل شوند و به شما این امکان را می دهد که ارزش طول عمر مشتریان خود افزایش دهید.
دسترسی به اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی
امروزه بیشتر افراد از طریق رسانه های اجتماعی با برند های مختلف ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق این پلتفرم ها به دست می آورند. می توان گفت که تعامل در شبکه های اجتماعی بهترین و ساده ترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان است.
سوشیال سیگنال چه ارتباطی با سئو دارد؟
موتورهای جستجو کیفیت یک وب سایت را بر اساس تعداد بازدیدهایی که یک URL خاص از کاربران دریافت می کند ارزیابی می کنند. این بدان معناست که هر چه URL بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، سیگنال ارسالی قوی تر است که نشان دهنده اهمیت سایت است. امروزه موتورهای جستجو از الگوریتم های منحصر به فرد خود برای تعیین اینکه آیا یک سایت برای کاربران مفید و جذاب است یا خیر استفاده می کنند. در نتیجه رتبه سایت بهبود می یابد. اثرات سوشال سیگنالبر سئو عبارتند از:
- کاهش نرخ پرش
- افزایش بازدیدکنندگان وب سایت
- زمان طولانی تری که کاربران در یک صفحه صرف می کنند
- تعداد بک لینک بیشتر
گوگل به چه نوع سوشال سیگنال هاییتوجه می کند؟
بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال و مدیران کسب و کار آنلاین اغلب تعجب می کنند که کدام سوشال سیگنالبرای گوگل مهم هستند. محققان و متخصصان به این نتیجه رسیده اند که گوگل سه سیگنال اجتماعی خاص را بر دیگران اولویت می دهد. بیایید نگاهی دقیق تر به این سه بیاندازیم:
اشتراک گذاری لینک
همانطور که قبلا ذکر شد، زمانی که لینکی را در بیو اینستاگرام یا توضیحات یوتیوب خود قرار می دهید، در اصل یک بک لینک برای سایت خود ایجاد می کنید. هنگامی که آن محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف توسط صفحات و کانال های مختلف به اشتراک گذاشته میشود، گوگل اعتبار قابل توجهی به آن پیوند می دهد و تشخیص می دهد که توسط منابع متعددی توصیه می شود.
تعداد مخاطب و دنبال کننده
هرچه مخاطبان شما بیشتر باشد، چشمان بیشتری می توانند پیوندی را که به اشتراک گذاشته اید ببینند و از محتوای سایت شما بازدید کنند. تعداد بالای فالوور ها و اعضای مخاطب عامل مهمی برای رتبه بندی گوگل است، زیرا نشان می دهد که چه تعداد از افراد با برند شما آشنا هستند و به آن اعتماد دارند.
منشن یا تگ شدن توسط سایر کاربران
هنگامی که شما توسط سایر کاربران تگ شوید، می تواند تأثیر قابل توجهی بر حضور آنلاین شما داشته باشد. هرچه افراد و کاربران بیشتری برند شما را در پست ها یا نظرات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی منشن یا تگ کنند، مشخص تر میشود که محبوب تر و شایسته رتبه بندی بالاتر هستید.
سوشیال سیگنالها در کدام شبکههای اجتماعی اهمیت بیشتری دارد؟
به گفته منابع معتبری مانند MOZو Search Engine Journal، پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب در سراسر جهان مانند فیس بوک، توییتر، یوتیوب، ردیت و تامبلر، تأثیر قابل توجهی بر سوشال سیگنالدارند. اما در ایران برخی از این پلتفرم ها طرفداران زیادی ندارند.
در اینجا تعدادی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین ایرانیان آورده شده است:
- فیس بوک
فیس بوک یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در جهان بود که میلیاردها کاربر داشت. در فیس بوک، کاربران می توانند سیگنال های اجتماعی برای پست ها و صفحات با لایک کردن، نظر دادن، به اشتراک گذاری و … ایجاد کنند.
- توییتر
توییتر همچنین یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد. در توییتر، کاربران میتوانند توییت کنند، به توییتها پاسخ دهند، بازتوییت کنند و در فعالیتهای مختلفی شرکت کنند. اینکار سیگنالهای اجتماعی برای توییتها و پستها ایجاد میکند.
- اینستاگرام
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرکاربرد برای اشتراک گذاری عکس و فیلم است. کاربران می توانند با لایک کردن، نظر دادن، ذخیره و موارد دیگر در اینستاگرام، سیگنال های اجتماعی برای پست ها و صفحات ایجاد کنند.
به خاطر داشته باشید که اینها تنها چند نمونه از پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند. شما می توانید از هر شبکه ای برای جذب ترافیک و ایجاد سیگنال های اجتماعی برای وب سایت خود استفاده کنید.
چگونه میتوانیم سوشال سیگنال سایت خود را اندازه گیری کنیم؟
خوشبختانه، وب سایت هایی در دسترس هستند که به ما امکان میدهند سیگنال های اجتماعی مربوط به کسب و کارمان را اندازه گیری کنیم. یکی از این سایت ها SharedCount است. به سادگی آدرس وب سایت خود را در کادر ارائه شده وارد کنید تا وضعیت سیگنال های اجتماعی سایت خود را بررسی کنید. ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که متأسفانه بسیاری از آنها در خدمت کاربران عزیز ایرانی نیستند.
سوالات متداول
سوشال سیگنالچیست؟
سوشال سیگنال به داده های جمع آوری شده از فعالیت های کاربر در رسانه های اجتماعی و سایر پلت فرم های آنلاین در حوزه بازاریابی و تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی اشاره دارد. این داده ها شامل معیارهایی مانند لایک ها، نظرات، ریتوییت ها، اشتراک گذاری ها و موارد دیگر است.
سوشال سیگنالدر سئو چیست؟
در زمینه سئو، یک سیگنال اجتماعیمربوط به اشتراکگذاریها، لایکها و حضور کلی در رسانههای اجتماعی یک صفحه وب است که توسط موتورهای جستجو درک میشود. این فعالیتها به رتبهبندی جستجوی ارگانیک یک صفحه کمک میکنند و بهعنوان شکلی از استناد، مشابه بک لینکها در نظر گرفته میشوند.
استفاده از سیگنال های اجتماعی چگونه است؟
سوشال سیگنالتمام معیارهای تعاملی (مانند تعداد لایک ها، اشتراک گذاری ها یا نظرات) را که محتوای شما در رسانه های اجتماعی دریافت می کند، در بر می گیرد.